ني ني نمازني ني نماز، تا این لحظه: 9 سال و 4 ماه و 17 روز سن داره

ني ني نماز

آموزش‏هاى دينى و تقويت مبانى اعتقادى كودك

1393/10/16 14:09
نویسنده : مادر
186 بازدید
اشتراک گذاری


آموزش‏هاى دينى و تقويت مبانى اعتقادى كودك

بدون ترديد، يادگيرى از مهم‏ترين فرايندهاى روانى است كه زمينه‏هاى آن از سنين كودكى شكل مى‏گيرد و به تدريج با بالا رفتن سن كودك، استعدادهاى او نيز بيشتر شكوفا مى‏شود. كودك به دليل وجود حس قوى تقليد، تلاش مى‏كند تا رفتارى همسان با والدين خود بازسازى كند. وجود اين حس، به او كمك فراوانى در يادگيرى مى‏نمايد.
والدين نيز مى‏بايد از اين حس قوى به سود فرزند خود بهره‏بردارى كنند و با آموزش‏هاى ابتدايى، كم‏كم زمينه‏هاى آشنايى با تعاليم دينى و مبانى اعتقادى، به ويژه نماز، را در او به وجود آورند.

امام صادق عليه‏السلام مى‏فرمايند:

هنگامى كه كودك به سه سالگى رسيد لا اله الا اللّه را به او بياموزيد و او را رها كنيد (همين مقدار كافى است). وقتى هفت ماه ديگر گذشت محمد رسول اللّه (صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله) را به او آموزش دهيد و سپس او را رها كنيد تا چهار ساله شود. آن‏گاه صلوات فرستادن را به او بياموزيد. در پنج سالگى به او سمت راست و چپ را آموزش دهيد و قبله را نشان او داده و بگوييد سجده كند. آن‏گاه او را تا شش سالگى واگذاريد. فقط پيش روى او نماز بخوانيد و ركوع و سجود را يادش دهيد تا هفت سالش هم تمام شود. وقتى هفت سالگى را پشت سر گذاشت، وضو ساختن را به او تعليم دهيد و به او بگوييد نماز بخواند، تا هنگامى كه نه ساله شد وضو و نماز را به نيكى آموخته باشد. و هنگامى كه آن‏ دو را به خوبى ياد گرفت خدا پدر و مادر او را به خاطر اين آموزش‏شان خواهد آمرزيد.(24)


 

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

بابا و مامان نرگس
16 دی 93 14:28
واقعا این مطالب برای تقویت ایمان کودکان از سنین کودکی مفید اند باتشکر
مادر
پاسخ
خواهش مي كنم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ني ني نماز می باشد